Försäljningsvillkor för Wido Lab AB

Senast uppdaterad augusti 2023

Order

Priserna anges exklusive mervärdesskatt på orderrad och summeras längst ned där kund debiteras mervärdesskatt/moms.

Vid ordermottagande förbehåller sig Wido Lab att göra en kreditprövning på kund. Om kreditprövning ej godkänns ska ordern förskottsbetalas innan leverans kan ske.

Leveransdatum angivet på ordererkännandet avser utleveransdatum från Wido labs lager eller utleveransdatum från leverantör vid direktleverans.
Wido Lab godtar ej avbeställning av order efter att ordererkännande har meddelats kund.

Om ej annat anges är garanti 1 år på laboratorieinstrument och utrustning. Garanti gäller ej referensmaterial, kemikalier och laboratorieförbrukning.

Leveransvillkor

Om ej annat har överenskommits skriftligen gäller leveransvillkor DAP med leverans till kundens gods/varumottagning, inbärning ingår ej. Fraktkostnad från Wido Labs lager eller direktleverans från leverantör debiteras kund. Wido Lab förbehåller sig rätten att välja transportör för leveransen, leverans sker vanligtvis med lastbil/bil.

Vid mottagande av levererad order måste kunden rapportera eventuell transportskada till transportör vid mottagandet samt till WidoLab med dokumentation på skadan (beskrivning samt foto). Om kund ej rapporterar en eventuell transportskada till transportören vid mottagandet kan eventuell ersättning ej utfärdas till kund.

Valutaförändring

Om det i offert har specificerats en valutaklausul baserat på gällande notering av valutakurs ska den gälla vid ordermottagandet. Om valutafluktueringen är större än +3% enligt visma net valutakurs av det totala värdet vid fakturering jämfört med pris angivet i offerten ska justering ske på 80% av totalbeloppet.

Betalningsvillkor

Om ej annat har överenskommits skriftligen gäller 30 dagars betalning efter fakturadatum. Efter förfallen faktura debiteras kund dröjsmålsränta på 4% per förfallen månad.

Reklamation

Vid en eventuell reklamation av defekt produkt ska Wido Lab meddelas inom 3 arbetsdagar efter mottagandet och ärendet ska beskrivas i detalj med eventuellt medföljande foto. Avvikelser noteras i Wido Labs kvalitetsledningssystem, granskas noga och följs upp för att kunna identifiera förbättringar i både arbetssätt i våra produkter, samt besluta om eventuell ersättning till kund.

Vid mottagande av levererad order måste kunden rapportera eventuell transportskada till transportör vid mottagandet samt till WidoLab med dokumentation på skadan (beskrivning samt foto). Om kund ej rapporterar en eventuell transportskada till transportören vid mottagandet, eller vid ett senare tillfälle, kan eventuell ersättning ej utfärdas till kund.